Leveringsvoorwaarden abonnementen en artikelen Mood for Magazines B.V.
1. Algemeen
1.1.In deze Leveringsvoorwaarden wordt verstaan onder:
Afnemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een Abonnement afsluit of een Artikel bestelt;
Abonnement: de overeenkomst die strekt tot periodieke levering van (een van) de door Mood for Magazines uitgegeven tijdschrift(en), waaronder LINDA. LINDA.meiden en LINDA.specials en/of tot toegang tot een of meerdere gespecificeerde digitale uitgaven en/of digitale content;
Artikel: een welkomstgeschenk dat een nieuwe abonnee bij aanvang van een Abonnement ontvangt of een door de Afnemer bij Mood for Magazines besteld consumentenartikel;
Mood for Magazines: Mood for Magazines B.V., statutair gevestigd aan de Bergweg 70 te 1217 SC Hilversum, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 33277855, btw nummer NL811784915B01;
Voorwaarden: deze algemene leveringsvoorwaarden.
1.2. Deze Leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op:
i) alle Abonnementen;
en
ii) alle overeenkomsten met betrekking tot de levering van Artikelen door Mood for Magazines.
1.3. Een Abonnement omvat (de levering van) een door Mood for Magazines uitgegeven tijdschrift en/of gespecificeerde digitale uitgaven en/of digitale content voor de overeengekomen termijn, conform de voor het betreffende Abonnement geldende specificaties.
1.4. Van het in deze Voorwaarden bepaalde kan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen; in dat geval blijven de overige bepalingen van deze Voorwaarden onverkort van kracht.
1.5.De Afnemer dient minimaal 18 jaar te zijn.
1.6. Mood for Magazines is gerechtigd om welke reden dan ook, de uitgave van een tijdschrift of de digitale uitgaven en/of digitale content waarvoor het Abonnement is aangegaan, op ieder moment te staken. Na stopzetting is Mood for Magazines niet verplicht nog enige levering uit te voeren. De Afnemer heeft in dat geval recht op (gedeeltelijke) restitutie van het vooruitbetaalde abonnementsgeld.
1.7 Bij vragen of in geval van klachten over de uitvoering van een Abonnement kan de Afnemer bellen naar de klantenservice op 020- 808 87 24 (maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur) of contact opnemen via het online contactformulier.
Het postadres van de klantenservice is:
LINDA. / Mood for Magazines
T.a.v. klantenservice
Antwoordnummer 1471
1217 SC Hilversum
1.8. Mood for Magazines behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze Voorwaarden. De gewijzigde Voorwaarden zijn vanaf de datum van inwerkingtreding van toepassing op alle bestaande en toekomstige Abonnementen en overeenkomsten tot levering van Artikelen, ook als deze voor de wijziging van de Voorwaarden zijn gesloten. Check deze Voorwaarden daarom regelmatig.
1.9 Deze Voorwaarden zijn kosteloos op aanvraag verkrijgbaar via de klantenservice van Mood for Magazines via de contactgegevens zoals weergegeven onder artikel 1.7 hierboven.
1.10 Als een bepaling uit deze Voorwaarden ongeldig blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De ongeldige bepaling wordt dan vervangen door een geldige bepaling die zoveel mogelijk aansluit bij de bedoeling van de ongeldige bepaling.
2. Nieuwe Abonnementen
2.1 Nieuwe Abonnementen kunnen mondeling, schriftelijk of elektronisch worden gesloten en kunnen op ieder moment ingaan. Artikelen kunnen via de website van linda.nl worden besteld. Een Abonnement of de aankoop van een Artikel komt tot stand als Mood for Magazines het Abonnement of de aankoop schriftelijk of elektronisch bevestigt of wanneer met de uitvoering van het Abonnement wordt begonnen. Mood for Magazines mag een aanvraag voor een Abonnement of een aankoop van een Artikel zonder opgaaf van redenen weigeren.
2.2 De Afnemer heeft alleen recht op een korting of een welkomstgeschenk indien de Afnemer het afgelopen half jaar geen Abonnement heeft gehad op het tijdschrift of de digitale uitgave en/of content in kwestie. Aanbiedingen kunnen niet gecombineerd worden. Mood for Magazines behoudt zich het recht voor om te allen tijde en zonder opgaaf van redenen een aanbieding eenzijdig te wijzigen, op te schorten of te beëindigen.
2.3 Een welkomstgeschenk zal maximaal 6 weken na ontvangst van betaling van het abonnementsgeld aan de Afnemer worden verzonden. Als de levering van het welkomstgeschenk onverhoopt langer duurt, wordt de Afnemer daarvan op de hoogte gesteld.
2.4 Mood for Magazines is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook als gevolg van het overschrijden van de aangekondigde levertermijnen.
3. Samenstelling en verschijningsfrequentie van een tijdschrift/Abonnement
3.1 Mood for Magazines is vrij om de samenstelling (omvang, inhoud en lay-ut) en de verschijningsfrequentie van de tijdschriften te wijzigen, zonder voorafgaande mededeling aan Afnemer, op voorwaarde dat er een redelijke verhouding blijft bestaan tussen het abonnementstarief en de door Mood for Magazines geleverde prestatie.
3.2 Het staat Mood for Magazines vrij om een advertentiebijlage aan het tijdschrift toe te voegen, mits op de bijlage uitdrukkelijk staat vermeld dat het een advertentiebijlage bij het tijdschrift betreft. Mood for Magazines mag daarnaast ook een zelfstandige commerciële uiting van derden of een product van derden aan het tijdschrift toevoegen.
4. Samenstelling van digitale uitgaven en/of diensten
4.1 Mood for Magazines is vrij om de samenstelling (omvang, inhoud en lay-out) van de digitale uitgaven en/of digitale content te wijzigen, zonder voorafgaande mededeling aan Afnemer, op voorwaarde dat er een redelijke verhouding blijft bestaan tussen het abonnementstarief en de door Mood for Magazines geleverde prestatie.
4.2 Het staat Mood for Magazines vrij om advertenties in digitale uitgaven/content van tijdschriften op te nemen, mits deze duidelijk als zodanig herkenbaar zijn.
5. Herroepingsrecht
5.1 De Afnemer heeft de mogelijkheid om:
a) in het geval van een Abonnement op een tijdschrift: binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het eerste tijdschrift (de herroepingstermijn) de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te herroepen; of
b) in het geval een Abonnement uitsluitend betrekking heeft op digitale uitgaven/digitale content: binnen een termijn van 14 dagen na het aangaan van het Abonnement zonder opgaaf van redenen te herroepen;
c)in het geval van een overeenkomst tot levering van een Artikel: om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het Artikel of (in het geval van een bestelling bestaande uit meerdere Artikelen) ontvangst van het laatste Artikel de overeenkomst te herroepen.
5.2 De Afnemer kan gebruik maken van het herroepingsrecht, door binnen de hiervoor onder 5.1 genoemde termijn contact op te nemen met de klantenservice van Mood for Magazines (zie voor contactgegevens artikel 1.7) en daarbij kenbaar te maken dat de Afnemer gebruik wenst te maken van haar herroepingsrecht. De Afnemer kan hiertoe ook gebruik maken van het model formulier. Als de Afnemer overgaat tot herroeping, ontvangt deze hiervan een bevestiging per email of post.
5.3 Als de Afnemer een Abonnement herroept, dan dient de Afnemer de reeds ontvangen tijdschriften en (indien van toepassing) het ontvangen welkomstgeschenk binnen 14 dagen na de dag waarop de herroeping is ingeroepen terug te sturen naar het adres genoemd in artikel 1.7.
In het geval van herroeping van de overeenkomst tot levering van Artikelen, vult de Afnemer het ten behoeve van de retourzending ontvangen retournummer, antwoordnummer, postcode en plaatsnaam in op de retoursticker. Vervolgens stuurt de Afnemer het Artikel in of met de originele verpakking voorzien van de retoursticker terug. De kosten voor retourzending komen voor rekening van de Afnemer, en zijn afhankelijk van het soort Artikel dat wordt teruggestuurd en worden geraamd op ten hoogste een bedrag van € 25 (in geval van post- of pakketbezorging door PostNL).
5.4 In het geval de Afnemer gebruik maakt van diens herroepingsrecht, ontvangt deze het door haar reeds betaalde abonnementsgeld c.q. aankoopbedrag binnen 14 dagen retour, waarbij Mood for Magazines zich het recht voorbehoudt te wachten met terugbetaling tot het moment waarop de tijdschriften en (indien van toepassing) het welkomstgeschenk c.q. het Artikel retour zijn ontvangen, dan wel bewijs van terugzenden is ontvangen.
5.5 De navolgende overeenkomsten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht: (i) een overeenkomst met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien, (ii) volgens specificaties van de consument vervaardigde Artikelen, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn en (iii) Artikelen die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
6. Duur en opzegging van het Abonnement
6.1 Een Abonnement wordt aangegaan voor de opgegeven periode en wordt daarna – behoudens opzegging – automatisch verlengd, tenzij anders wordt vermeld in de aanbieding. Binnen de eerste abonnementstermijn kan het Abonnement alleen tegen het einde van de overeengekomen abonnementstermijn worden beëindigd, waarbij de Afnemer het Abonnement uiterlijk een maand voor (het verschijnen van het eerste nummer van) de nieuwe abonnementstermijn dient te beëindigen. Dit kan telefonisch via de klantenservice (zie voor contactgegevens artikel 1.7) of via het online opzegformulier.
6.2 Bij automatische verlenging wordt het Abonnement omgezet in een Abonnement voor onbepaalde tijd. Opzegging van het Abonnement na automatische verlenging kan met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand. Opzeggen kan via de klantenservice (zie voor contactgegevens artikel 1.7) of via het online opzegformulier.
6.3 Indien het Abonnement een proefabonnement betreft, dan eindigt het Abonnement van rechtswege door het verstrijken van de overeengekomen periode.
6.4 Informatie over de looptijd van het Abonnement kan bij de klantenservice van Mood for Magazines (zie voor contactgegevens artikel 1.7) worden opgevraagd. De contactgegevens staan tevens vermeld in het colofon van het tijdschrift of op de website www.linda.nl (in het geval van een digitale uitgave).
7. Betaling abonnementsgeld en wijze van betaling
7.1 Betaling van het abonnementsgeld dient voorafgaand aan elke abonnementsperiode te geschieden op een manier die de Afnemer heeft geaccepteerd bij het aangaan van het Abonnement. Bij het aangaan van het eerste Abonnement kan de Afnemer kiezen uit betaling per automatische incasso, iDeal, creditcard of acceptgiro. Na verlenging van het eerste Abonnement kan het abonnementsgeld uitsluitend per automatische incasso of acceptgiro worden voldaan. De Afnemer kan de betaalwijze gedurende de gehele abonnementsperiode zelf laten wijzigen van acceptgiro naar incasso en vice versa. Aan betaling per acceptgiro zijn extra kosten verbonden.
De betalingstermijnen die bij verlenging van het Abonnement gelden zijn terug te vinden in het colofon of de servicepagina van het tijdschrift. De actuele abonnementsprijzen zijn te vinden in het colofon of op de (online) servicepagina van het betreffende tijdschrift en/of de digitale uitgave.
7.2 Bij niet tijdige betaling onder andere door stornering van de afgeschreven bedragen of wegens een ontoereikend saldo op de aangegeven rekening, zullen herinneringskosten in rekening worden gebracht. Indien de betaling van het Abonnement ook na aanmaning niet ontvangen is, is Mood for Magazines gerechtigd het Abonnement eenzijdig en met onmiddellijke ingang te beëindigen alsmede eventuele schadevergoeding en achterstallige betalingen te vorderen.
7.3 Bij beëindiging van het Abonnement voor het einde van de termijn waarvoor de Afnemer het abonnementsgeld heeft betaald, heeft de Afnemer recht op terugbetaling van het verschil tussen het uiteindelijk verschuldigde bedrag voor het genoten Abonnement (vermeerderd met een bedrag van € 3,50 aan administratie- en verwerkingskosten in verband met de terugbetaling) en het reeds betaalde bedrag.
7.4 Alle abonnementsprijzen zijn in euro’s en inclusief btw.
7.5 Mood for Magazines behoudt zich het recht voor de (abonnements)prijs gedurende de looptijd van het abonnement te wijzigen, onder andere – maar niet beperkt tot – op grond van de jaarlijkse inflatie-indexatie. Een wijziging van de abonnementsprijs wordt uiterlijk vier weken voordat deze van kracht wordt in het colofon van het betreffende tijdschrift gepubliceerd. In het geval van een abonnement op een digitale uitgave en/of digitale content wordt dit gepubliceerd via de website die de betreffende digitale uitgave aanbiedt. De nieuwe abonnementsprijs gaat in vanaf de eerstvolgende betaalperiode. Indien de wijziging van de abonnementsprijs een verhoging van de abonnementsprijs betreft en plaatsvindt binnen drie maanden na het afsluiten van het Abonnement, is de Afnemer gerechtigd het Abonnement te ontbinden.
7.6 Vragen en klachten met betrekking tot facturen of automatische incasso’s dienen uiterlijk binnen 8 (acht) dagen na ontvangst van de factuur of binnen 8 (acht) dagen na de automatische incasso aan de klantenservice van Mood for Magazines te worden gericht.
8. Bezorging
8.1 De bezorging van de tijdschriften van Mood for Magazines vindt plaats via Post NL. Indien een tijdschrift niet of beschadigd is aangekomen, kan de Afnemer daarover contact opnemen met de klantenservice van Mood for Magazine(zie voor contactgegevens artikel 1.7).
8.2 Teneinde een ongestoorde voortzetting van de bezorging te kunnen waarborgen, dienen adreswijzigingen ten aanzien van Abonnementen voor tijdschriften uiterlijk drie weken vóór de verhuisdatum te zijn opgegeven aan de klantenservice van Mood for Magazines(zie voor contactgegevens artikel 1.7).
9. Privacy en verwerking van persoonsgegevens
Mood for Magazines is verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens die worden verzameld bij het aangaan van abonnementen en bij de aankoop van Artikelen. De persoonsgegevens worden onder meer gebruikt voor de uitvoering van het Abonnement en voor de uitvoering van de overeenkomst tot aankoop van een Artikel. Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens is te vinden in de Privacyverklaring van Talpa Network.
10. Artikelen
10.1 De levering van een welkomstgeschenk bij het aangaan van een Abonnement vindt plaats na ontvangst van de betaling zoals overeengekomen voor het desbetreffende Abonnement,
10.2 Het welkomstgeschenk blijft eigendom van Mood for Magazines totdat is voldaan aan de door Mood for Magazines gestelde voorwaarden voor het ontvangen van het welkomstgeschenk.
10.3 Het welkomstgeschenk of het Artikel is na levering voor risico van de Afnemer.
10.4 Afnemer is verplicht te onderzoeken of de kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde Artikel overeenstemt met hetgeen is overeengekomen, onmiddellijk op het moment dat het Artikel haar/hem ter beschikking is gesteld. Indien de geleverde Artikelen niet conform het Abonnement of de overeenkomst van aankoop voldoen, dient de Afnemer de eventuele gebreken of verkeerd geleverde Artikelen te melden. De Afnemer dient de gebreken uiterlijk binnen 14 dagen schriftelijk aan de klantenservice van Mood for Magazines (zie voor contactgegevens artikel 1.7) te melden. Indien deze melding niet binnen voornoemde tijd is gedaan, heeft Mood for Magazines het recht om een dergelijke klacht niet in behandeling te nemen.
10.5 Indien vaststaat dat een Artikel gebrekkig is en daarvan tijdig melding is gemaakt, dan zal Mood for Magazines binnen een redelijke termijn na retourontvangst van het Artikel zorgdragen voor (gehele of gedeeltelijke) vervanging van het Artikel of voor herstel daarvan, zulks ter keuze van Mood for Magazines.
10.6 De Afnemer komt geen beroep toe op het bepaalde in artikel 10.5 als het gebrek is ontstaan als gevolg van normale slijtage, een ongeluk, externe factoren, verwaarlozing en/of onjuist gebruik van het Artikel, waaronder in ieder geval wordt verstaan gebruikt niet conform de gebruiksaanwijzing van het Artikel.
10.7 Alle Artikelen zijn meestal uit voorraad leverbaar. Het kan echter voorkomen dat een Artikel tijdelijk niet op voorraad is. In dat geval krijgt de Afnemer daarvan zo spoedig mogelijk bericht en houdt Mood for Magazines de bestelling aan. Indien een welkomstgeschenk niet meer voorradig is, heeft de Afnemer recht op een alternatief welkomstgeschenk dan wel de van toepassing zijnde korting op het abonnementsgeld, naar keuze van de Afnemer. Als de Afnemer het vervangende welkomstgeschenk niet accepteert heeft de Afnemer een jaar de tijd een nieuw welkomstgeschenk uit te kiezen. Als de Afnemer kiest voor een vervangend welkomstgeschenk met een hogere bijbetaling dan het oorspronkelijke welkomstgeschenk dan wordt het verschil bij de Afnemer in rekening gebracht. Als voor het vervangende welkomstgeschenk een lagere bijbetaling geldt dan voor het oorspronkelijke welkomstgeschenk dan ontvangt de Afnemer het verschil terug.
Als een Artikel (niet zijnde een welkomstgeschenk) niet meer voorradig is, wordt de door de Afnemer voor het betreffende Artikel betaalde vergoeding terugbetaald.
10.8 Mood for Magazines spant zich in om de afbeeldingen van Artikelen zo nauwgezet mogelijk overeen te laten komen met de werkelijkheid. Mood for Magazines kan echter niet garanderen dat de kleuren die op de afbeeldingen ten aanzien van de Artikelen te zien zijn, exact de werkelijke kleuren zijn van de te leveren Artikelen.
11. Klachten
De Afnemer dient klachten over een Abonnement of de levering van een Artikel zo snel mogelijk na het ontstaan ervan te melden bij de klantenservice (zie voor contactgegevens artikel 1.7).
Mood for Magazines zal de klacht in behandeling nemen en uiterlijk na twee weken bericht sturen aan de Afnemer. Wanneer er geen oplossing wordt bereikt, kan de Afnemer voor de buitengerechtelijke bemiddeling bij een geschil gebruik maken van het ODR platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie via http://ec.europa.eu/consumers/odr.
12. Intellectuele eigendomsrechten
12.1 Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder begrepen auteursrechten, databankrechten en merkrechten, ten aanzien van de (inhoud van) de tijdschriften en/of de digitale uitgaven en/of digitale content berusten bij Mood for Magazines c.q. de betreffende auteur(s). Al deze rechten worden uitdrukkelijk voorbehouden.
12.2 Er mag niets door of met medewerking van de Afnemer uit het tijdschrift en/of de digitale uitgaven en/of digitale content worden verveelvoudigd, opgeslagen (anders dan voor eigen gebruik) in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar worden gemaakt op welke wijze dan ook, tenzij met voorafgaande schriftelijke toestemming van Mood for Magazines.
13. Aansprakelijkheid en overmacht
13.1 Mood for Magazines is uitsluitend aansprakelijk voor door de Afnemer geleden schade indien deze schade aan Mood for Magazines is toe te rekenen of indien deze krachtens wettelijke bepalingen voor risico van Mood for Magazines komt. Mood for Magazines is niet aansprakelijk voor schade, die het gevolg is van het gebruik door de Afnemer van enig door Mood for Magazines geleverde dienst of geleverd Artikel, tenzij Mood for Magazines aansprakelijk is op grond van de bepalingen inzake productaansprakelijkheid als bedoeld in artikel 6:185 e.v. Burgerlijk Wetboek.
13.2 Mood for Magazines is niet aansprakelijk voor enige schade indien deze is veroorzaakt door een tekortkoming die het gevolg is van overmacht. Overmacht is aanwezig, indien de tekortkoming het gevolg is van buiten de macht van Mood for Magazines gelegen omstandigheden, waaronder in ieder geval wordt verstaan: oorlog of daarop gelijkende situaties, terrorisme, oproer, sabotage, boycot, staking, bezetting, blokkade, ziekte van personeel van Mood for Magazines, tekortschieten van toeleveranciers en/of transporteurs van Mood for Magazines, maatregelen van de overheid (een buitenlandse overheid daaronder begrepen) zoals een vervoers-, import-, of productieverbod, natuurrampen, slecht weer,blikseminslag, brand, explosie en uitstroming van gevaarlijke stoffen of gassen.
13.3 Niets van bovenstaande is van toepassing in geval van opzet en/of grove schuld van Mood for Magazines. De Afnemer dient te bewijzen dat sprake is van opzet of grove schuld van Mood for Magazines.
13.4 Mood for Magazines verleent geen garantie met betrekking tot het ongestoord gebruik en/of de ongehinderde toegang tot digitale uitgaven en/of digitale content voor de Afnemer. Echter, Mood for Magazines spant zich in om ervoor te zorgen dat de Afnemer conform het Abonnement toegang heeft tot de digitale uitgaven en/of digitale content.
13.5 Het is de Afnemer niet toegestaan enige vermeende vordering tot schadevergoeding te verrekenen met enig bedrag dat de Afnemer aan Mood for Magazines verschuldigd is.
13.6 De Voorwaarden, waaronder abonnementsprijzen, zijn onder voorbehoud van kennelijke druk- en zetfouten.
14. Klachten of vragen
Voor vragen of klachten kan de Afnemer contact opnemen met de klantenservice via de contactgegevens zoals vermeld in artikel 1.7 van deze Voorwaarden. De Afnemer dient de klacht zo snel mogelijk na het ontstaan ervan te melden bij Mood for Magazines. Mood for Magazines zal de klacht in behandeling nemen en binnen een redelijke termijn een bericht sturen aan de Afnemer. Wanneer er geen oplossing wordt bereikt, kan de Afnemer voor de buitengerechtelijke bemiddeling bij een geschil gebruik maken van het ODR platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie via http://ec.europa.eu/consumers/odr.
15. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
15.1 Op deze Voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
15.2 Alle geschillen voortvloeiend uit deze Voorwaarden en/of uit de Abonnementen zullen exclusief worden voorgelegd aan de rechter te Amsterdam.
Deze Voorwaarden treden in werking met ingang van 17 oktober 2024. Per die datum vervallen eerder gepubliceerde Voorwaarden.